11. Sydney: Nieuw huisje in Pyrmont + Werk

27 februari 2016 - Pyrmont, Australië

Februari alweer! Helaas moest ik mijn heerlijke huisje uit en heb ik mijn huisje ingeruild voor een bed in een apartentje dat ik deel met 8 andere meisjes, 3 Franse meisjes, 4 Koreaanse meisjes en 1 Iraans meisje. Het appartement is in Pyrmont en dat is om de hoek bij Darling Harbour. Darling Harbour is een onwijs gezellig haven en daarnaast is het heel dicht bij mijn werk en de stad. Toen ik besloot hier te gaan wonen, wist ik niet dat de locatie zo perfect was. De flat waar mijn appartement in zit beschikt over een gym en een spa waar je onbeperkt gebruik van mag maken.

De eerste paar dagen in mijn kamer heb ik doorgebracht met Liza (waarmee ik samen naar Australie ben toegevlogen met Australian Backpackers). Mijn huisgenootjes waren allemaal aan het werk en ik was lekker een paar dagen vrij. Met Liza ben ik de eerste dag naar Darling harbour gegaan, want daar waren we beide nog niet geweest. We hebben hier koffie gedronken in het zonnetje bij Starbucks met uitzicht op super grote en mooie boten. We hebben bijgepraat over onze reis, wat we allemaal gedaan hadden etc. 's Avonds zijn we uiteten geweest in Darling Harbour en daarna hebben we gerelaxed in de Spa. De tweede dag zijn we naar SeaLife, Madame Tussaud en Wild Life Parc Sydney geweest. Deze parken zijn gewoon midden in Darling Harbour. Ik vond ze alle drie een beetje saai, niet zo bijzonder, alleen in SeaLife waren de beesten wel cool om te zien. De beesten hadden gelukkig grote leefruimtes. 's Avonds heb ik eindelijk al mijn huisgenootjes ontmoet en hebben ze me een beetje uitgelegd wat de "afspraken" zijn. Ik ben daarna voor het eerst naar de gym gegaan en ik vond het echt heerlijk! Ik had nooit verwacht dat ik het zou doen, maar ik heb er echt iedere dag gebruik van gemaakt. Een half uur hardlopen op de loopbant, dan een kwartier krachttrainingen en als laatste 10 baantjes heen en weer zwemmen in het zwembad. In mijn vorige huisje ging ik buiten hardlopen, maar omdat in Pyrmont zoveel hoge heuvels zijn, vind ik het niet prettig hardlopen buiten.

De dag daarna was al weer mijn laatste vrije dag en mijn laatste dagje samen met Liza. We hebben geluncht bij Max Brenner, weer heel slecht, maar het was wel heel gezellig. Daarna heb ik gedag gezegd en ben ik terug naar huis gegaan. 's Avonds had ik geen honger meer na die slechte lunch en ben ik weer naar de gym gegaan. Na de gym ben ik begonnen met het kijken van de serie Gossip Girl en dat was het begin van een nieuwe verslaving. Ik ben de rest van de week iedere avond na werk naar de gym gegaan en vervolgens heb ik Gossip  Girl gekeken en eigenlijk heb ik dat de rest van mijn tijd in Pyrmont gedaan. Ik heb niet meer zoveel bijzondere dingen gedaan. Op mijn vrije daagjes heb ik wel leuke dingen gedaan met mijn huisgenootjes. Ik ben een paar keer gaan winkelen met mijn Franse huisgenootje Anais, ik ben met een ander Frans huisgenootje fietsen gaan kopen voor haar en Anais en we hebben echt een heel groot deel van Sydney gezien op de fiets, echt heel leuk.. maar zoo zwaar.. al die heuvels. Op valentijnsdag ben ik samen met Anais en Vanessa gaan picknicken in het park. Ik ben een keer gaan lunchen met mijn Iraanse huisgenootje Fariba en verder ben ik een paar keer naar het strand geweest. Mijn huisgenootjes zijn echt heel gezellig, dus haar heb ik echt mazzel mee.

Op werk was het saai en ik was er zo klaar mee. Iedere dag werd eigenlijk saaier en saaier en ik verheugde me steeds meer op Bali! Ik vind het werken als optometrist leuk, maar niet als "assistent" van een optometrist. Ik heb echt wel nieuwe dingen geleerd hier, dus het was een goede ervaring. Ik ben blij dat ik gekozen heb om een keer te werken in een optometrie praktijk in Australie, want het is hier toch echt anders dan in Nederland. De laatste drie dagen waren wel leuker, maar dat kwam vooral omdat het ineens een stuk drukker was dan normaal en doordat ik met leukere collega's werkte! Als afscheid heb ik van mijn collega's een hele lieve kaart gekregen met echt lieve teksten. Daarnaast hadden ze ook een taart of eigenlijk twee taarten gehaald. Er was een taart op woensdag en op vrijdag!!!

Ik moest in de laatste week nog vier dagen werken en nu is het eindelijk zo ver, ik ga Jorik weer zien, want morgen ga ik naar Bali!! Ik heb als afscheid voor mijn huisgenootjes Dutch Pancakes gebakken en we zijn een avondje gaan stappen in echt een super gave club, the Ivy. Ik vond het echt gezellig met mijn huisgenootjes en ik had ze graag eerder ontmoet! De laatste avond ben ik samen met Vanessa, Anais en Fariba uiteten geweest in Darling Harbour en hebben we daar naar het vuurwerk gekeken.

Nu de laatste dingetjes inpakken en dan morgen ochtend vroeg richting het vliegveld!!!!!!!! BALI!! JORIK!!

1. Mariska:
    27 februari 2016
    Hoi Maaike,

heel veel plezier met Yorik in Bali !!
    ik kijk uit naar je volgende verslag :-)

Mariska
  2. Mayke:
    27 februari 2016
    Geweldig, Maaike.
    Zo krijg ik ook een beetje idee van Sydney. Jij schrijft over bergen en vermoeiend lopen en fietsen ... nooit bedacht, dat Sydney in de bergen lag!
    Heel veel plezier op Bali, ook daar weer nieuwe ervaringen opdoen en dan samen met Jorik, toch heel anders dan met huisgenootjes uit verschillende landen. Sprak jij Frans met de Franse meisjes, of was Engels de voertaal?
    Dag, ik kijk nu al uit naar je volgende erslag!
    Liefs,
    Mayke.
  3. Nina:
    28 februari 2016
    Mick wat kan je toch leuk schrijven! Blij dat je een blog bijhoud. Lekker genieten in Bali. <3
    Mis je hier wel hoor... geniet van alles.
    Ik zie dat je hele leuke dingen doet en maar goed die lunches bij max want zo te zien sport je mega veel!
    Love you lieverd.
    Xxx
  4. Wjdejager:
    28 februari 2016
    Lieve Maaike
    Wat ben lk blij dat het zo goed gaat
    En dat je nu samen met Jorik een mooie tijd tegemoet gaat.
    Geniet er van.
    Heel veel liefs Oma.